NW3 - Trasa Zamkowa

Dystans 14.6 km
Czas trwania 3:40 h
Tuczno PKS. Szlak w dół aleją parkową w kierunku północnym do UMiG Tuczno. Szlak skręca w lewo przez skrzyżowanie (w prawo droga do Mirosławca), w kierunku zajazdu. W lewo droga do Człopy, szlak prosto. Początek czarnego szlaku rowerowego do Nowej Studnicy. Z lewej dochodzą szlaki piesze niebieski ZP 1139n i zielony ZP 1136z. Rozwidlenie ulic, szlaki niebieski i zielony oraz rowerowy skręcają w prawo skos koło Nadleśnictwa, żółty pieszy prosto. Rozwidlenie dróg, w lewo pole namiotowe. Nasza trasa biegnie prosto żółtym i znów spotkamy niebieską (8,5 km okrężny), przez mostek po lewej pole biwakowe "Cypel", szlaki w prawo. Rozwidlenie dróg: w lewo do pola biwakowego, Nadleśnictwa, szlaki w prawo pod górkę. Rozwidlenie dróg, prosto 50 m do drogi Złotowo-Tuczno (w prawo ok. 2 km), trasa szlakiem żółtym i niebieskim w lewo. W lewo droga do pola biwakowego Nadleśnictwa, nasza trasa biegnie prosto. Z prawej strony dochodzi szlak zielony i dalej biegną razem. Rozwidlenie dróg: szlak niebieski w prawo, nasza trasa ze szlakiem żółtym i zielonym w lewo. Most na kierunek Runica (Młynówka), pozostałości bunkrów. Szlaki za mostem pod górę, lewo skos. Skrzyżowanie dróg, szlak zielony prosto do Martwi ok. 1,5 km i dalej do Człopy, ok. 14 km. Trasa szlakiem żółtym skręca w lewo. W lewo do pola namiotowego, szlak prosto. Po lewej Stanica Harcerska, szlak prosto. Skrzyżowanie dróg leśnych, po lewej obelisk "Darz Bór". Skręcamy w lewo. Prosto droga do szosy z Martwi i czerwonego szlaku pieszego 111c do Tuczna. Idziemy ścieżką w prawo między jeziorami a ośrodkami wczasowymi. Po lewej młyn z 1887 r. (obecnie pensjonat wypoczynkowy "Młyn”), szlak biegnie koło murów zamku Wedlów, następnie przy kościele pw. Wniebowzięcia NMP. W prawo wejście na dziedziniec zamkowy.
dystans (km) wysokość m n.p.m.

Miejsca na trasie

Region

Pojezierze Drawskie i Wałeckie

O regionie Pojezierze Drawskie oraz Pojezierze Wałeckie znajdują się w...