P2 - Trasa Na Diabli Skok

Dystans 27.7 km
Czas trwania 7:00 h
Placyk przy szkole. Wyruszamy szlakiem pieszym żółtym w kierunku wschodnim, do mostku na rz. Piława, za nim, po lewej, kościół neogotycki z 1870 roku pod wezwaniem św. Jakuba (1876-77 r.), po prawej zaś głaz-pomnik, upamiętniający walki w lutym 1940 roku. Skręcamy szlakiem żółtym w lewo koło straży pożarnej. Koniec wsi. Szlak asfaltem skręca w prawo skos w kierunku Sypniewa, z szosy zaś skręca w prawo skos, w drogę leśną, na północny wschód, dalej skręca w lewo, na północny zachód i dalej, często zmieniając kierunki, około 2 km biegnie przez drogi leśne, ścieżki - uwaga na znaki. Tablica "Rezerwat Przyrody - Diabli Skok" - rynna polodowcowa rzeki Rurzycy na terenie uroczyska Diable Zdroje. Skrzyżowanie dróg: w prawo kol. Brzeźnica, prosto Sypniewo (około 4 km), skręcamy w lewo na zachód, obiekt 3002, dawna tajna składnica głowic jądrowych. Obiekt składał się z dwóch podziemnych schronów do przechowywania amunicji jądrowej, poziomego silosu typu Granit oraz koszar, garaży, magazynów paliw i budynków administracyjnych. Otoczony ogrodzeniem strzeżonym przez schrony bojowe, okopy w gęstym lesie, które maskowały obiekt. W prawo droga do Sypniewa (ok. 4,5 km). Idziemy prosto 50 m do mostku nad rzeką Płytnicą. 50 m za mostkiem spotykamy niebieski szlak pieszy WK3508n i Nadarzyce (3 km). Skręcamy na szlak w lewo, południowy zachód. Rozwidlenie dróg: szlak skręca w lewo skos, południowy zachód. Dalej skrzyżowanie dróg leśnych: droga p-poż, szlak skręca w lewo skos w kierunku południowo-wschodnim, prosto do rezerwatu Diabli Skok. Po drodze mijamy skrzyżowania dróg leśnych, ale szlak cały czas biegnie prosto. Po prawej Ostoja Zwierzyny. Skrzyżowanie dróg: w lewo skos droga dla wędkarzy, szlak prosto, parking i szosa w lewo - Sypniewo, w prawo Szwecja (prosto przez szosę 100 m rezerwat Diabli Skok). Z lewej dochodzi pieszy szlak żółty ZP111c, początek Szwecji, prosto droga z Nadarzyc, po prawej kościół i szlak skręca w prawo, na mostek rzeki Piławy, po prawej szkoła, koniec trasy. Szlakiem żółtym można iść dalej, w stronę Zdbic.
dystans (km) wysokość m n.p.m.

Miejsca na trasie

Region

Pojezierze Drawskie i Wałeckie

O regionie Pojezierze Drawskie oraz Pojezierze Wałeckie znajdują się w...